Thursday, August 7, 2008

PEJUANGKAH AKU??



Benar-benar ikhlaskah aku dalam agama Allah?
Lihat sahaja solatku..seringkali aku lewatkan..khusyuk?jauh sekali...
Kenapa?Terlalu sibukkah aku dengan urusan agama?atau terlalu sibukkah aku melayan karenah badan yang seringkali letih?

Benar-benar ikhlaskah aku dalam agama Allah?
Cukupkah masa 'study'ku dikurangkan setengah jam.muka sudah mencuka...
Cukupkah diminta memandu 4 kali pusingan, sudah mengeluh keletihan..
Cukupkah diminta ke program yang tidak langsung aku minat,
sudah membebel mulutku..
Inikah hakikat seorang pejuang?
AstaghfirullahalAzim...

Benar-benar ikhlaskah aku dalm agama Allah?
Dalam bicara penuh dengan lagha..
Penuh dengan umpatan..Penuh dengan cacian.
Dalam hati penuh dengan riyak, penuh dengan su'udzon, penuh dengan hasad?
Hati penuh dengan mazmumah, hati tidak mengingati Allah, hati mengingati perkara lagha?
Tubuh badan yang sengaja ditidurkan untuk mengelakkan tugasan?
AstaghfirullahalAzim...

Ya Rabbi..Ya Allah..Ya Rahman..YaRahim..
Ampunkan dosaku..Aku ingin jadi pejuangMu, namun seringkali aku melupakanMu..
Aku ingin mewakafkan diriku untuk agamaMu,
namun tak sepenuhnya tuntutanMu kuturuti..
Ampunkan dosaku yang menggunung ya Rabbi..Ku hanyalah hambaMu yang hina..Engkaulah sebaik-baikdan selayak-layak penerima pujian..
Segala pujian hanya untukMu Ya Rahim..
Kuatkanlah keyakinanku kepada janjiMu..letakkanlah dalam hati ku kecintaan terhadapMu..letakkanlah dalam hatiku kemanisan beramal dengan sunah RasulMu..letakkanlah hatiku keindahan tawakkal kepadaMu ya Rabbi...

No comments: