Sunday, August 10, 2008

MUNAJAT DI JALANNYA.. SATU SENJATA KEKUATAN..




Ilahi..
Sesunguhnya aku telah melalui jalan dakwah ini dengan thiqah dan ketenangan setelah Engkau terangkan kepadaku segala petunjuk. Aku telah mengenali bahawa inilah jua jalan Rasulullah, pemimpin kami yang tercinta yang berjalan bersama para sahabat baginda dengan iman, amal, mahabbah dan persaudaraan. Kami telah mengetahui bahawa jalan ini tidak ditaburi dengan bunga-bunga, tetapi dipenuhi oleh pelbagai perkara yang dibenci oleh hawa nafsu. Padanya ada duri dan onak, rintangan dan gangguan, ujian dan dugaan, mehnah dan tribulasi serta banyak lagi ujian yang tidak dipinta.

Namun...
Aku rela kerana inilah pilihanku sendiri, semata-mata aku taat setia padaMu dan ingin menghampirkan diri padaMu kerana menyahut seruanMu, berharap kepada redha dan syurgaMu. Sesungguhnya Engkau telah memanggil lalu aku menyahut seruanMu:

Ya Ilahi...
Kami telah mengetahui jalan ini jauh jarak perjalanannya. Dari itu bantulah kami yang berada di jalanMu ini. Jangan biarkan diri kami merasa keseorangan lalu berdiam diri dan kurang keyakinan padaMu untuk meneruskan perjuangan ini. Berikanlah kekuatan dan keyakinan kepada kami demi menghadapi situasi yang baru ini. Sesungguhnya padaMu sahaja Ya Rabbi, tempat untuk kami mengadu. Berikanlah bantuan kepada kami di dalam perjuangan ini.

Ya Rabbi...
Jangan sekali-kali Engkau biarkan kami meneruskan urusan kami tanpa panduan dariMu. Tanpa Nur hidayahMu, kami akkan sesat dan hilang arah tujuan. Sinarilah perjalanan perjuangan kami ini dengan limpahan rahmat dan kasih sayang dariMu. Engkaulah sebaik-baik sandaran dan tempat untuk membuat pengaduan..Ameen

No comments: