Saturday, October 18, 2008

:: exam oh exam... ::

Salam dan bertemu kembali, sahabat-sahabat..

Minggu ni dah masuk minggu final exam.. Hmm.. Mula dari minggu ni lah, macam-macam perangai kita boleh tengok dan mungkin kita yang merasainya.. Fasa di mana semua kita akan sibuk study, ulangkaji nota Operating System yang sangat banyak, hafal formula, wat latihan HCI, macam-macam lagi.. Confirm minggu final exam ni library akan 'full' dengan kita-kita yang berkampung di sana dari pagi sampai la malam.. Satu lagi, tido malam mesti dengan buku.. Biarpun tak sempat habiskan 1 chapter, asalkan dapat tido dengan buku sudah dapat 'menyedapkan hati' bila bangun pagi esoknya.. Benda-benda ni la yang kita-kita akan lalui sepanjang musim exam.. Ye la, Nak kena cover semua subjek kan.. Huhu..

Sejak dari diploma lagi penulis kagum dengan sahabat-sahabat sekampus yang cemerlang dalam exam mereka setiap semester walaupun sibuk kerja-kerja dakwah mereka.. Ingin penulis ikuti jejak mereka.. Teringat sewaktu penulis berada di semester satu semasa diploma ada kakak yang sering nasihat penulis supaya jadi umat Islam yang pandai. Biarpun ada tugas dan perlu menghadiri sesuatu program, nota mesti sentiasa dibawa. "Ada masa boleh baca, tak salah pun.." katanya. Hmm.. Kadang-kadang penulis bawa jugak nota kuliah ke program tapi masalahnya baca ke tak baca?? Hehe.. Wallahualam.. =)

Apa pun, yang paling penting jangan abaikan pelajaran kita walaupun sibuk dengan tugas-tugas yang lain.. Akademik adalah penting untuk kita sebagai umat Islam.. Jangan jadi fitnah kepada Islam.. Nasihat untuk diri penulis jugak ni.. ^o^ Lepas dah usaha, kita berdoa padaNya yang sentasa mendengar rintihan hambaNya.. Doakan jugak kejayaan sahabat-sahabat kita yang lain.. Satu lagi, restu dan berkat mak, ayah, lecturer pun penting dan mesti dijaga.. Sebelum nak exam tu, call la mak, ayah skejap kan.. Bukannya susah.. =)

Semoga Allah permudahkan kita untuk menghadapi exam kali ni.. Moga dapat keputusan cemerlang, sahabat-sahabat.. InsyaALLAH.. Umat Islam harus cemerlang, hari ini mesti lebih baik dari semalam.. GOOD LUCK .. apalagi, JOM STUDY..!! =)

Hmm.. kak kafalifmim pun selalu cakap, UMAT ISLAM KENA PANDAI..;)

p/s : roomates penulis sangat rajin study.. huhu.. jealous jugak.. Hmm.. InsyaAllah kita sama-sama dapat kejayaan.. Amin..



3 comments:

SEEPOT SEEDOT said...

kalahkan roommate tu...

iQLiMa_nadiah said...

huhu..tengah berusaha ni..=)

~kafalifmim~ said...

salam.. yah, umat islam harus pandai.. takbir!!