Sunday, September 28, 2008

:: Salam Aidilfitri ::


Salam Lebaran... Sedar tak sedar hari ni dah hari ke 28 kita berada di bulan Ramadhan.. Ramadhan akan melabuhkan tirainya dan Syawal bakal menjelma.. Pasti ramai yang sedang membuat persiapan untuk menyambut hari raya ini..


Raya tahun ni beraya di mana ek?? Hm.. seronoknya bila dapat beraya di kampung bersama atok & nenek.. Teringat bila beraya di kampung abah di Johor. Seronok walaupun agak penat melayan orang yang tak putus-putus datang ziarah.. Cucu-cucu perempuan ni lah yang sibuk duk kat dapur. Nenek cuma bagi 'arahan' je. :) . Penat Tapi happy.. Bila giliran beraya di kampung mak di Terengganu, pasti kecoh satu rumah dengan sanak saudara yang ada.. Atok & nenek tersenyum lihat anak cucu datang berkumpul.


Tapi sekarang atok & nenek semua sudah tiada. Terasa sunyi dan kosong bila balik kampung di Johor atau Terengganu. Ye lah, bila rumah sudah tiada 'orang tua'.. Tahun ni tak dapat cium tangan mereka di pagi raya. Ah, rindunya aku pada mereka.. Yang pergi tetap pergi.Moga Allah letak roh atok & nenek bersama-sama orang yang beriman. Amin..

Selamat Hari Raya buat atok & nenek.. :)

No comments: